Koulu- ja oppilaitostyö

Koulu- ja oppilaitostyö on Haapaveden seurakunnan toimintaa yhteistyössä Haapaveden koulujen kanssa. Tarjoamme kouluille mahdollisuuden perehtyä seurakuntaan ja käyttää tilojamme oppimisympäristönä kaupungin varhaiskasvatus- ja opetussuunnitelman mukaisesti. Seurakunnan työntekijät ovat opettajien ja oppilaiden hyödynnettävissä oman alansa asiantuntijan ja katsomuskasvatuksen tukijana. Luokat voivat esimerkiksi tulla tutustumaan kirkkoon tai seurakunnan työntekijät voivat vierailla kouluissa.

Järjestämme myös hengellisiä tilaisuuksia yhdessä koulujen kanssa. Suunnittelemme ja toteutamme esimerkiksi yhdessä alakoulujen kanssa adventti- ja pääsiäisjumalanpalveluksen sekä pidämme aamunavauksia ja koulukinkereitä. Lisäksi järjestämme seiskapäivät, sekä pidämme yläkoululla ja lukiolla koulupäivystyksiä ja kerhotoimintaa.

Nuorisotyönohjaaja, tiedotussihteeri
Tähtelänkuja 5