Pyhäkoulu

Pyhäkoulu on lasten oma kirkko eli lasten jumalanpalvelus. Se on suunniteltu eri-ikäisille lapsille 3-vuotiaasta eteenpäin. Pyhäkoulu kestää noin 1/2–1 h ja pitää sisällään hiljentymistä, rukousta, laulua, leikkiä, piirtämistä, askartelua, juhlien viettoa ja joskus retkeilyäkin.

Arkissa kokoontuu pyhäkoulu noin joka toinen sunnuntai klo 12–13. Pyhäkoulua pitävää Anneli Jauhiainen.
Pyhäkouluista ilmoitetaan seurakunnan kirkollisissa ilmoituksissa.

Partiopyhis kokoontuu Partiomajalla maanantaisin. Se on tarkoitettu Sudenpentuikäisille 7–9-vuotiaille. Ilmoittautumiset partioon Ville Vahelle puh. 040 565 3458.

Rauhanyhdistyksen pyhäkoulut kokoontuvat kodeissa kaikilla kylillä joka sunnuntai.

Perhekirkot ovat myös pyhäkoulukertoja kirkossa.

Pyhäkoulut eivät kokoonnu kesäisin.

Pyhäkouluista voi tiedustella lastenohjaajalta, ja jos olet itse kiinnostunut pyhäkoulun pitämisestä, niin ota yhteyttä meihin!

Lasten kirkkohetket

Pikkuväenkirkot

Kutsumme lapsia ja perheitä sekä päivähoidonväkeä noin puolituntia kestäviin kirkkohetkiin. Näitä Pikkukirkkoja on neljä kertaa vuodessa: syys-, joulu-, pääsiäis- ja kevätkirkko. Tavoitteenamme on toteuttaa niitä mahdollisimman paljon yhteistyössä kaupungin varhaiskasvatuksen kanssa. Pikkukirkkoon haluamme toivottaa tervetulleiksi kaikki vauvasta vaariin. Pikkuväen kirkoista ilmoitetaan kirkollisissa ilmoituksissa.

Perhekirkot

Tervetuloa perhekirkkoihin, jotka alkavat sunnuntaisin klo 11. Jumalanpalvelukset on suunniteltu erityisesti lapsiperheitä ajatellen. Perhekirkkoja on perinteisesti Mikkelin päivänä, 1. adventtina ja Kasteen pyhänä, Palmusunnuntaina sekä Hyvän paimenen pyhänä. Perhekirkoista ilmoitetaan kirkollisissa ilmoituksissa.

Vieraita seurakunnasta

Seurakuntamme työntekijöitä käy vierailemassa noin kerran kuussa päiväkodeissa. Hetki on suunniteltu siten, että se sopii kaikille lapsille. Aiheet ovat lasta lähellä, ja asioita käsitellään lapsille ominaisin tavoin esimerkiksi leikkien, laulaen ja eri aistien välityksellä. Lapsi saa kokea osallisuutta, vuorovaikutusta ja tuntea olevansa tärkeä ja arvokas. Tutustutaan yhdessä kirkkovuoteen ja raamatunkertomuksiin. Vierailujen aiheista ilmoitetaan päiväkoteihin ennen vierailua, joten siellä voidaan valmistautua tulevaan.

Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan…

Muistamme korteilla synttärisankareita! Jokainen 1–4-vuotias saa syntymäpäivänään onnittelukortin ja kutsun seurakunnan toimintaan.

Juhlimme yhteisesti kaikkia neljävuotiaita! Kutsumme heidät henkilökohtaisesti viettämään syntymäpäiväjuhlaa kanssamme. Haluamme kutsua kaikki neljä vuotta täyttäneet päiväkerhoon ja heidän perheensä mukaan muuhun toimintaamme.