Apua ja tukea

Huolien ja murheiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Seurakunnan perustehtävä on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä.

Papit, diakoniatyöntekijät ja muut seurakunnan työntekijät ovat käytettävissäsi. Kun tarvitset kuuntelijaa, keskustelua tai apua ongelmiisi, ota rohkeasti yhteyttä. Diakoniatyöntekijöiltä voit saada apua myös taloudellisiin ongelmiin sekä neuvontaa ja tukea arjessa jaksamiseen. Nuoret voivat ottaa yhteyttä nuoristotyöntekijöihin. Perheasiain neuvottelukeskus antaa keskusteluapua parisuhteeseen ja perheeseen liittyvissä kysymyksissä. Myös valtakunnallinen Kirkon keskusteluapu on tukenasi.

Kirkon perheneuvonta

Parisuhteen haasteisiin on tarjolla keskusteluapua Kalajoen rovastikunnan
perheasiain neuvottelukeskuksessa Ylivieskassa.
Ajanvaraus on auki maanantaista torstaihin
klo 12–13 puhelinnumerossa 08 425 990.

Kirkon Keitto - tule aterialle

Haapaveden seurakunta järjestää kerran kuukaudessa yhteisöllisen aterian. Ateria on saanut nimekseen Kirkon Keitto. Aterian tavoitteena on muun muassa torjua yksinäisyyttä. Keitolle kutsutaan erityisesti heitä, jotka kokevat, että heillä on ateriaseuraa harvoin, jos koskaan. Ateria on tarkoitettu myös työssäkäyville. Kaikki ovat tervetulleita vauvasta vaariin!

Ateriapäivä on pääsääntöisesti torstai klo 11–12. Tähän aikaan ateria palvelee myös kerhoväkeä lapsista vanhuksiin. Keitto on tarjolla seurakuntasalissa.

Yhteisöllisen aterian taustalla on seurakuntalaisten toive kokoontua yhteen.

Keitto on sananmukaisesti keitto lisukkeineen, mutta myös muuta. Ateria alkaa aina ruokarukouksella. Aterialla voi viipyä vain hetken. Ne, joilla on enemmän aikaa, voivat viipyä myös yhteisessä laulussa ja rukouksessa. Ruoasta peritään 2 euron maksu. Alle kouluikäiset lapset syövät ilmaiseksi.

Kuka voi tulla syömään? Juuri sinä voit tulla!

Kiinnostaisiko sinua auttaa Kirkon Keiton järjestämisessä?  Kysy lisää diakoniatyöntekijöiltä.

Seuraavat Kirkon Keitto -päivät : To 18.4.2024 klo 11

Käsi pitelee toisen kättä, auttaa toista