Aikuisrippikoulu

Seurakunnan täysivaltaisen jäsenyyden edellytyksiä ovat kaste ja konfirmaatio. Mikäli sinua ei ole konfirmoitu nuorena, mutta uusi elämäntilanne, kuten mielenmuutos, kutsu kummiksi tai häät edellyttävät kuulumista kirkkoon, siihen on mahdollisuus myös aikuisena. Seurakuntaan liittyminen edellyttää kastetta. Jos sinua ei ole kastettu ja tahdot liittyä kirkkoon, liittyminen edellyttää rippikoulun lisäksi kastetta. Myös aikuinen kastettava tarvitsee itselleen kummin.

Haapavedellä ei toimi vuotuista aikusrippikouluryhmää vaan opetus käydään kahden kesken papin kanssa. Jos tahdot mukaan aikuisrippikouluun, ole yhteydessä kappalaiseen Jari Lehtoon. Rippikoulun sisältöjä ja suoritustapaa voidaan muokata. Lähtökohtaisesti myös aikuisrippikouluun kuuluu osallistuminen seurakunnan toimintaan (jumalanpalvelukset, toimitukset) sekä uskon perussisältöjen opiskeleminen.

Kuva aikuisrippikoulu