Päätöksenteko

Haapaveden seurakunnan toimintaa johtaa kirkkovaltuusto ja sen valitsema kirkkoneuvosto. Seurakuntalaiset valitsevat luottamushenkilöt neljän vuoden välein järjestettävillä seurakuntavaaleilla kirkkovaltuustoon. Nykyiset luottamushenkilöt valittiin seurakuntavaaleissa vuonna 2018. Seuraavat seurakuntavaalit pidetään marraskuussa 2026. Vaaleissa voivat äänestää kaikki seurakunnan 16 vuotta täyttäneet jäsenet.

Kirkkovaltuuston jäsenet suunnittelevat, kehittävät ja ohjaavat seurakunnan toimintaa. Seurakuntavaaleilla valitut luottamushenkilöt ovat seurakuntalaisten edustajia ja seurakunnan työntekijöiden kumppaneita. He ovat mukana päättämässä, vaikuttamassa, ideoimassa ja kehittämässä seurakunnan toimintaa.

Päätöksenteossa on mukana myös erilaisia johtokuntia ja tiimejä.

Luottamushenkilöt johtokunnissa 2023–2026

Hannu Riuttanen
Diana Seppä

Tiimit

Seurakunnassamme toimii viisi tiimiä: jumalanpalvelus- ja musiikkitiimi, perhetyön tiimi, viestintätiimi, rakennusstoimikunta, ympäristötoimikunta.

Nuortenvaikuttaja ryhmän jäsenet ovat Tiia Ahola, Matias Autiola, Sami Haukipuro, Netta Markkinen, Iina Nikula, Sanni Pyhälä, Masi Santikko

Viestintätiimin jäsenet ovat Mira Haukipuro, Anne Mattila, Kaisa Vilkuna, Jyrki Majuri, Juho Heikkilä, Hannamari Kumpusalo, Mauno Soronen

Jumalanpalvelus- ja musiikkitiimin jäsenet ovat Suvi Haikola, Aini Lehikoinen, Raimo Mäntysaari, Diana Seppä, Martti Viljanen, Auli Kärkölä, Mauno Soronen

Perhetiimin jäsenet ovat Susanna Lehtilahti, Maarit Mattila, Eliisa Pihlaja-Vihelä, Jari-Matti Saarnio, Juho Heikkilä, Hannele Ollila, Kristiina Ryyti, Maija Vahteala

Rakennustoimikunnan jäsenet ovat Heikki Ahola, Raimo Jussila, Taneli Murtoperä, Hannu Riuttanen, Tuija Koivu, Kalle Pirnes, Janne Mäkinen, Mauno Soronen

Ympäristötoimikunnan jäsenet ovat Harri Heikkilä, Raisa Lyytinen, Kalle Pirnes, Tuija Koivu, Janne Mäkinen, Mauno Soronen

Kiinteistötyöryhmän jäsenet ovat Heikki Ahola, Harri Heikkilä, Tuija Koivu, Raisa Lyytinen, Taneli Murtoperä, Kalle Pirnes, Mauno Soronen ja Janne Mäkinen.

Nuija naisen kädessä.