Perhejuhlat

Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa. (Room. 12:15)

Kirkko on alusta asti ollut pyhissä toimituksissa läsnä jäsentensä elämässä, käännekohdissa ja juhlahetkissä, ilossa ja surussa.

Jokaisella kirkollisella toimituksella – kasteella, konfirmaatiolla, avioliittoon vihkimisellä ja hautaan siunaamisella – on oma erityisluonteensa. Toimituskeskustelussa selvitetään toimituksen merkitys ja kulku. Samalla tutustutaan siihen osallistuvien ihmisten elämäntilanteeseen. Tällöin voidaan myös sopia siitä, millä tavoin kukin osallistuu toimituksen toteuttamiseen. Rohkaisemme seurakunnan jäseniä osallisuuteen. Seurakunta haluaa tukea sinua ja läheisiäsi arjessa ja juhlassa.

Tilojen varaaminen ja tarjoilut

Seurakunnan tiloja voi varata ja vuokrata erilaisia juhlia varten kirkkoherranvirastosta. Aviolittoon vihkiminen ja kaste kirkossa sekä hautajaiset siunauskappelissa ovat ilmaisia Haapaveden seurakunnan jäsenille. Sen sijaan juhlan järjestäminen seurakuntasalissa on maksullinen. Kirkkoneuvosto vahvistaa vuosittain seurakunnan tilojen käytön vuokrahinnat. Saat hintatiedot kirkkoherranvirastosta.

Seurakunnan ammattitaitoinen ja ystävällinen keittiöhenkilökunta järjestää tilaisuuteenne juhlaruoan ja huolehtii sen tarjoilusta. Myös kahvitilaisuuden järjestäminen on mahdollista. Järjestäessäsi muistotilaisuutta, hääjuhlaa, kastejuhlaa tai syntymäpäivää, ole yhteydessä ensin kirkkoherranvirastoon ja sitten tarjoiluista emäntäämme. Tilaisuuksien tarjoilut suunnitellaan yhdessä emännän kanssa juhlan järjestäjän toiveiden mukaan.