Kumpuileva maisema Etiopiasta

Lähetystyö

Miksi lähetystyötä tehdään? Se on Jeesuksen oma käsky:

”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille” (Mk 16:15).

Evankeliumi on ilosanoma siitä, että syntimme on annettu anteeksi ja sen uskoessamme pääsemme taivaaseen.

Haapaveden seurakunnan nimikkotyö

Haapaveden seurakunnalla on seuraavat nimikkosopimukset:

• Shanti Dhading Yhteisön terveydenhoitohanke Nepalissa, Suomen Lähetysseuran kautta
  • Marko Hanslian, pulaarinkielinen VT:n käännöstyö Senegal/Suomi, Suomen Lähetysseuran kautta
  • Sakari Heinonen, SAT-7 -työ Kyproksella (satelliitti-tv), Suomen Evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen kautta
  • Iisakki Saaren työ Liberiassa, MAF:n kautta

Nuorten lähetyskohteet

• Pia ja Mikko Pyhtilä perheineen Tansaniassa Suomen Lähetysseuran kautta. Tällä hetkellä he ovat kotimaan jaksolla.

Lisäksi tuemme

• Haapaveden seurakunnan naistenpiiri tukee Medialähetysjärjestö Sanansaattajien kautta Toivoa naisille -radio-ohjelmia Intiassa gujaratin kielellä
  • Lähetystorin tuotosta Haapaveden seurakunta ohjaa puolet Inkerin kirkon työlle Harlun seurakunnassa Venäjällä Uusheräyksen kautta, ja toinen puoli ohjataan em. Sakari Heinosen ja Roy Rissasen työlle.

Haluatko sinä tukea lähetystyötä?

Tule mukaan vapaaehtoistyöhön! Talkootyössä on paikkoja. Apua tarvitaan vaikkapa myyjäisjärjestelyissä, Myyrilän kahvitusringissä  ja lähetystorilla sekä lipaskeräyksiin.

Voit antaa tukesi myös taloudellisesti: lahjoittaa oman seurakunnan lähetystyölle tai Suomen kirkon lähetysjärjestöille seuraavan tilin kautta: Haapaveden seurakunta 502904-225351. Kirjoita viitteeseen, mihin haluat tukesi ohjattavan.

Esimerkkejä toiminnastamme

• munkkimarkkinat vapun tienoilla
  • äitienpäivälounas vuorotellen diakoniatyön kanssa
  • juhannus- ja joulumyyjäiset
  • lähetystilaisuuksia kodeissa ja seurakunnan tiloissa
  • Kauneimmat joululaulut -tilaisuus
  • lähetyspyhä ym. rovastikunnallinen toiminta
  • lähetyskynttelikkö kirkossa
  • adressit ja kortit
  • kouluvierailut
  • naistenpiiri ma klo 18 Arkissa, pappilantie 6
  • miestenillat kerran kuukaudessa seurakuntakeskuksessa tai Hammasniemessä

Myyrilän kahvil

Myyrilän kahvila sijaitsee terveyskeskuksen vieressä. Kahvila on avoinna arkisin ma - ke klo 9 - 14 sekä parittomien viikkojen to klo 9-14.  Lähetystyön vuoro on keskiviikkoisin. Lähetyksen hyväksi kahvilassa on käsitöitä myytävänä. Tule mukaan kahvitusrinkiin! Myyrilän ompelu- ja turinaseuroista tiedotetaan kirkollisissa ilmoituksissa.

Paakkilan kesäkahvila avoinna kesäaikana ma-pe klo 12-16 Arkissa, Pappilantie 6. Kahvilassa on käsitöitä myytävänä lähetyksen hyväksi.

Materiaalia lähetystyöstä

on saatavissa lainaksi lähetystoimistosta.